Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Persona vai viņas likumiskais pārstāvis vēršas pašvaldības Sociālajā dienestā ar iesniegumu. Iesniegumam, iesniegumu, kuru parakstījušas mājsaimniecības pilngadīgās personas, pievienoto šādus dokumentus:
1. Darba devēja izziņu par darba samaksu par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem par katru darba ņēmēju mājsaimniecībā;
2. Izziņu par ienākumiem no saimnieciskās darbības par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem par katru saimnieciskās darbības veicēju mājsaimniecībā;
3. Visu mājsaimniecībā esošo personu kredītiestāžu vai pasta norēķinu sistēmas kontu pārskatus par pilniem pēdējiem trim kalendāra mēnešiem
4. Dokumentus, kas apliecina neregulāra rakstura ienākumus vai citus ienākumus un saņemtos maksājumus par 12 kalendāra mēnešu periodu pirms iesnieguma iesniegšanas
5. Citus dokumentus, ja tas ir nepieciešams lēmuma pieņemšanai par trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa noteikšanu.
Dokumentus var iesniegt klātienē (uzrādot personu apliecinošu dokumentu) Dobeles novada Sociālajā dienestā vai pagastos sociālo darbinieku pieņemšanas laikos, elektroniski vai pa pastu. Elektroniski nosūtītiem dokumentiem ir jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.Pakalpojuma saņemšana
Sociālais dienests sadarbībā ar iesniedzēju pašvaldības informācijas sistēmā elektroniski sagatavo iztikas līdzekļu deklarāciju, izmantojot informācijas sistēmās esošos datus un iesniegtajos dokumentos iekļautās ziņas. Iesniedzējs paraksta sagatavotās deklarācijas izdruku, tādējādi apliecinot deklarācijā sniegtās informācijas patiesumu. Sociālais dienests pēc dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu piešķirt vai atteikt trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes (personas) statusa piešķiršana un rakstiski informē personu par pieņemto lēmumu. Pēc lēmuma saņemšanas persona vai viņas likumiskais pārstāvis vēršas pašvaldības Sociālajā dienestā trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes (personas) statusa izziņas saņemšanai.