Nu jau ierasti, ka katru mācību gadu izglītības jomas speciālistiem nākas sastapties ar dažādiem jauninājumiem un izaicinājumiem izglītības jomā. Tā vien šķiet, ka aizvien biežāk jāpieņem nepopulāri lēmumi un biežāk nepieciešama palīdzība dažādu situāciju risināšanai.
Dobeles novada Izglītības pārvalde kā vienu no iespējām, lai palīdzētu izglītības speciālistiem, ir saskatījusi savstarpēju mācīšanos un sadarbību ar izglītības jomas speciālistiem kā atbalstu un profesionālo pilnveidi.
Iepriekš informējām, kā, savstarpēji mācoties, viens otram palīdz pirmsskolas izglītības mācīšanās konsultanti. Savukārt, š.g. 24. aprīlī Izglītības pārvalde organizēja profesionālās pilnveides semināru izglītības asistentiem un pedagogu palīgiem.
Sadarbībā ar “SIA Iespēja izaugsmei” Dobeles pirmsskolas izglītības iestādē “Jāņtārpiņš” tika organizēts seminārs “Atbalsta programma asistentiem un pedagogu palīgiem darbā ar bērniem ar funkcionāliem traucējumiem iekļaujošās izglītības sekmēšanai”.
Seminārā tika akcentētas šādas tēmas:
- Sociālā pediatrijas sistēma, tās būtība. Asistenta un pedagoga palīga loma iekļaujošās izglītības procesā. (Irēna Dominiece, “SIA Iespējas izaugsmei” vadītāja)
- Galvenās jomas, kuras jāpārzin asistentiem un pedagogu palīgiem darbā ar bērniem ar funkcionāliem traucējumiem – komunikācija. (Līga Vītoliņa, sociālais pedagogs)
- Bērnu ar funkcionāliem traucējumiem raksturojums. (Elīna Rēke, Montesori pedagogs)
- Bērnu ar uzvedības traucējumiem uzvedības īpatnības. (Inga Stukle, psihologs)
Semināra otrajā daļā video sižetos tika vērotas un analizētas dažāda rakstura situācijas.
Kopumā 30 pedagogi no dažādām vispārizglītojošajām skolām un pirmsskolas izglītības iestādēm pēc semināra saņēma Apliecinājumus par profesionālās kompetences pilnveidi.
Informāciju sagatavoja – Dobeles novada Izglītības pārvalde
Foto no Izglītības pārvaldes arhīva