Izglītības ziņas

Š.g. 25. oktobrī Briselē norisinājās Eiropas mēroga pasākums, kurā sumināja Eiropas Inovatīvas mācīšanas balvas laureātus. Kopumā šajā gadā Eiropas Komisija piešķīra balvu 98 projektiem, tostarp četriem projektiem no Latvijas, kuru vidū tika godināta arī Dobeles pirmsskolas izglītības iestāde “Valodiņa”, kas projektu konkursā piedalījās ar projektu “Eiropas bērns: mācīšanās, izmantojot trīs elementus – savienot, konstruēt un radīt”

Projekts tika īstenots sadarbībā ar 4 Eiropas valstīm, Bulgāriju, Turciju, Somiju un Lielbritāniju. “Valodiņa”, kā projekta koordinators mērķtiecīgi organizēja savstarpējās pieredzes apmaiņas aktivitātes, kopīgu mācīšanas, kā arī rezultātu izplatīšanu par 4 galvenajām tēmām:  Mācīšanās dabā, valodu apguve, robotika  un māksla. Tēmu satura apguvē akcents tika likts uz bērna mācīšanu sadarbojoties, attīstot radošumu un iniciatīvu, aktīvi darot, risinot problēmas, plānojot savu darbību.

Projekta darbības laikā un arī pēc projekta nobeiguma turpinās apkārtējās vides mērķtiecīga iekārtošana, domājot par bērnu pašvadītu mācīšanos, resursu mērķtiecīgu izmantošanu un projekta rezultātu ilgtspējīgu izmantošanu.  

Iestādes kolektīvs lepojas ar sasniegumiem, tās vārds ir izskanējis plašajā Eiropā, ieguvis atzinību par lielisku ieguldījumu Eiropas skolotāju tālākizglītībā. Kopā ar projekta partneriem no 4 Eiropas valstīm tika radīti 22 mācību materiāli, izveidoti nodarbību apraksti, video materiāli, kuri ir pieejami ikvienam skolotājam Eiropā. Materiāli ir apkopoti Eiropas Savienības Erasmus projektu rezultātu izplatīšanas platformā un projekta mājas lapā www.learningbydoing.lv.

Eiropas inovatīvas mācīšanas balvas pasniegšanas ceremonijā piedalījās Dobeles pirmsskolas izglītības iestādes “Valodiņa” vadītāja Vēsma Baķe.

No 2021. līdz 2025. gadam pēc Eiropas Komisijas iniciatīvas katru gadu Erasmus+ programmas dalībvalstīs, t.sk. Latvijā, tiek izsludināts atbalsta pasākums Eiropas izglītības telpā – iespēja iegūt Eiropas Inovatīvas mācīšanas balvu. Iniciatīva tiek īstenota skolu sektorā, kurā identificē, izceļ un izplata Erasmus+ projektos īstenoto izcilo mācīšanas praksi, vienlaikus novērtējot skolotāju darbu un viņu ieguldījumu skolotāju profesijā.

2022. gada tēma bija “Kopīga mācīšanās, radošuma un ilgtspējas veicināšana”, kas tiešā veidā saistīta ar Jauno Eiropas Bauhaus iniciatīvu – īstenot vides, ekonomikas un kultūras projektus, kuru mērķis ir apvienot dizainu, ilgtspēju, pieejamību, izdevīgumu un ieguldījumus, lai palīdzētu īstenot Eiropas zaļo kursu.